Pages

Tuesday, September 23, 2014

MB Ke 15: Pentadbiran berasaskan amalan tatakelola baik & telus

azmin MB2SHAH ALAM, 23 SEPT: Pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor akan melaksanakan konsep Negeri Pembangunan atau developmental state berlandaskan amalan tata kelola yang baik, ketelusan dan kebertanggungjawaban.
Hasrat itu disuarakan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali dalam kenyataan media pertamanya selepas mengangkat sumpah pagi tadi di hadapan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.
Azmin menegaskan beliau akan mendukung institusi demokrasi berparlimen dan raja berperlembagaan dan menjunjung kasih di atas perkenan yang diberikan Sultan Selangor.
“Saya berjanji akan menggalas amanah ini dengan penuh tanggungjawab, jujur dan berintegriti untuk memperkukuhkan Negeri Selangor sebagai sebuah negeri yang maju, harmoni serta bersatu – padu.
“Saya mengambil kesempatan ini untuk merakamkan terima kasih kepada Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, Datuk Seri Anwar Ibrahim, serta seluruh Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) dan Ahli Dewan Negeri (ADN) Selangor atas kepercayaan serta sokongan untuk saya menerajui Negeri Selangor.
“Ketika yang sama, saya menghargai dokongan daripada 15 Ahli Dewan Negeri DAP dan Pakatan Rakyat,” katanya dalam kenyataan media.
Azmin selamat mengangkat sumpah jawatan Menteri Besar Selangor ke-15 di hadapan Sultan Selangor di Istana Alam Shah, Klang pada 10.42 pagi ini..

IKLAN BERBAYAR - SMS [ IKLAN] send 0199910 5222
Nabi Muhammad bersbda,’’Rumah tanpa kurma bagai rumah tanpa makanan.’’ Diriwayatkan pula bahwa Nabi menyantap mentimun dengan kurma matang. (HR Abu Dawud). Nabi SAW pernah bersabda ; “Barang siapa yang mengikuti sunnahku, bererti dia cinta kepadaku. Dan barang siapa yang cinta kepada ku, maka akan masuk syurga bersamaku.”


BUNCIT?... MIGRAN??... STRESS??... KENCING MANIS??... GOUT??... BUASIR??... STROKE?? KEMBALI KPD PERUBATAN mengikut al-quran dan hadis... http://drsunnah.com