Pages

Thursday, October 30, 2014

Halau penduduk Kg Banggol Donas, tindakan k’jaan Terengganu dikecam


KUALA TERENGGANU 14 OKT: PANTAS mengecam tindakan kerajaan BN Terengganu mengarahkan penduduk Kampung Banggol Donas, Kuala Merus mengosongkan kediaman mereka dalam 21 hari.
Menurut Pertubuhan Anak Terengganu Sedar - Pantas, perkara itu dinyatakan Penolong Kanan Pentadbir Tanah bahagian Pengambilan Tanah, Pejabat Tanah Kuala Terengganu, Wan Hariff Rafany Wan Muda.
“Kenyataan yang telah dikeluarkan adalah tindakan berlebihan.Kg_Banggol_Donas
“Tidak sepatutnya dikeluarkan oleh seorang penjawat awam tanpa merujuk kepada kronologi sebenar,” kata Presiden PANTAS, Saudara Mahadi Che Haron.
Kata Azziadi, dalam laporan akhbar Sinar Harian pada 11 Oktober, Wan Hariff menyatakan jika penduduk tidak berpindah sehingga tarikh notis tamat, kediaman mereka akan dirobohkan.
Pembinaan jalan dan jambatan sejauh 7.6 km dari Jeram Tok Kong ke Bukit Guntong (Fasa I) dan dari Kampung Jeram ke Kampung Banggol Tuan Muda, Mukim Manir (Fasa II) menelan belanja RM226 juta.
Ia melibatkan pengambilan 76 lot tanah bagi fasa 1 dan 184 lot bagi fasa II.
Merujuk menurut Laporan Ketua Audit Negara 2011, pengambilan tanah bagi projek trersebut tidak pernah diwartakan.
“Bagi isu pengambilan tanah di Kampung Banggol Donas, tiga laporan SPRM dibuat. Sehingga ke hari ini masih belum ada sebarang laporan mengenai perjalanan siasatan

“Notis tersebut mesti ditarik balik serta-merta,” kata Mahadi

IKLAN BERBAYAR - SMS [ IKLAN] send 0199910 5222
Nabi Muhammad bersbda,’’Rumah tanpa kurma bagai rumah tanpa makanan.’’ Diriwayatkan pula bahwa Nabi menyantap mentimun dengan kurma matang. (HR Abu Dawud). Nabi SAW pernah bersabda ; “Barang siapa yang mengikuti sunnahku, bererti dia cinta kepadaku. Dan barang siapa yang cinta kepada ku, maka akan masuk syurga bersamaku.”


BUNCIT?... MIGRAN??... STRESS??... KENCING MANIS??... GOUT??... BUASIR??... STROKE?? KEMBALI KPD PERUBATAN mengikut al-quran dan hadis... http://drsunnah.com