Pages

Sunday, February 14, 2016

Fitnah RM2.6 bilion di akaun PM

MASUKNYA sejumlah duit RM2.6 bilion dalam akaun bank Perdana Menteri Najib menjadi satu fitnah besar buat Malaysia yang tidak berkesudahan. Ia menjadikan negara dan isinya mengalami kesan fitnah yang tak tertanggung.

Duit RM2.6 bilion itulah ibu dan punca segala fitnah, bukan laporan yang diselongkar The Wall Street Journal. WSJ sekadar menjalankan tugas menyelongkar apa yang disarankan tidak wajar berlaku.

Perdana Menteri sebagai pentadbir awam tertinggi tidak dihalalkan ada duit yang banyak dalam akaun pribadinya. Duit dalam akaun pribadi adalah milik pribadi. Jika pemilik itu mati, maka duit jadi faraid bagi warisnya. Maka ia mesti ditanya oleh sistem.

Saidina Umar al-Khatab sebagai Amirul Mukminin dia dapati ada dua baju baru sedang beliau sewajarnya memiliki satu baju saja. Maka masyarakat bertanya bagaimana beliau boleh ada dua baju dibimbangi ia diperoleh daripada sumber baitulmal yang beliau pemegang amanah terpentingnya. Sistem mahukan ketelusan.

Maka Saidina Umar terpaksa menjelaskan. Baju satu lagi adalah hak anaknya dan anaknya telah memberinya kepadanya. Jika sehelai baju khalifah diaudit, maka RM2.6 bilion mesti masyarakat ambil tahu.

Sistem mengira salah bagi PM menyimpan duit lebih daripada hak pribadinya. Individu yang boleh ada akaun sebesar itu ialah Philip Kock, Ananda Krishnan, Vincent Tan dan lain-lain yang sekaya dengan mereka.

Justeru itu satu fitnah, maka PM mesti ditanya dan dia mesti menjelaskan. Ia sudah dikira orang bersalah sehingga dia membuktikan dia tidak salah. Jelasnya ia adalah derma yang dikatakan dari kerabat diraja Saudi.

Sekalipun betul ia derma atas apa sebab jua, ia juga jadi fitnah kerana bagaimana begitu mudah orang berderma sebesar itu? Dan adakah di dunia orang sanggup menderma sebesar itu?

Untuk apa duit itu diguna dan bagaimana ia digunakan? Pun jadi fitnah juga. Nabi Sulaiman tertangguh 40 tahun untuk masuk syurga kerana kekayaannya diaudit dulu oleh Allah sedang Nabi adalah maksum.

Sesudah ia dikatakan derma, dipulangkan balik duit itu. Logiknya bersihlah akaun itu dari derma tadi. Betulkah ia dipulangkan? Mesti dibuktikan penderma terima semula duitnya dan apa sebab ia dipulangkan sedang mulanya ia diterima?

Imej Perdana Menteri adalah suka kepada duit dan diketahui mewah. Maka mengapa pula duit dalam tangan dilepaskan dengan senang?

Ketika semua mencari siapakah anak Raja Saudi yang berderma itu, keluar pula kenyataan dari menteri Saudi mengatakan duit itu bukan derma tetapi pelaburan. Pelaburan itu lebih masuk akal daripada derma.

Sebagai derma jika tidak dipulangkan pun tidak mengapa. Penerima derma tidak banyak masalah memulangkan duit itu. Tetapi bagi pelaburan, ia ada tanggungjawab memenuhi hak yang pelabur perlu dapat. Pelabur tentu tidak mahu rugi.

Apapun adakah betul caranya wang pelaburan dimasuk ke akaun Perdana Menteri? Jika tiada niat apa-apa, mengapa duit itu dimasukkan ke akaunnya, sedang dia ada pengalaman mentadbir selama 40 tahun. Tidak bodohkan namanya pelaburan asing dimasukkan dalam akaun sendiri? Dan bagaimana pelabur boleh masukkan wang yang banyak ke akaun pribadi orang lain?

Semuanya penuh diselubungi fitnah. Kerana duit RM2.6 bilion ini menyebab PM berbalah dengan TPM Muhyidin Yasin hingga pecah kabinet. Ia juga fitnah.

Akhirnya semua siasatan SPRM atasnya dipulangkan. Ia juga fitnah. Dan apabila Peguam Negara umum PM bersih tentang derma itu, menjadikan fitnah baru pula. Lemas semua oleh fitnah RM2.6 bilion. – HARAKAHDAILY 14/2/2016

IKLANKAN PRODUK ANDA




IKLAN BERBAYAR - SMS [ IKLAN] WHATSAAP : 019 910 5222 / 013 929 9944

Nabi Muhammad bersabda,’’Rumah tanpa kurma bagai rumah tanpa makanan.’’ Diriwayatkan pula bahwa Nabi menyantap mentimun dengan kurma matang. (HR Abu Dawud). Nabi SAW pernah bersabda ; “Barang siapa yang mengikuti sunnahku, bererti dia cinta kepadaku. Dan barang siapa yang cinta kepada ku, maka akan masuk syurga bersamaku.”


BUNCIT?... MIGRAN??... STRESS??... KENCING MANIS??... GOUT??... BUASIR??... STROKE?? KEMBALI KPD PERUBATAN mengikut al-quran dan hadis... http://drsunnah.com