Pages

Friday, February 19, 2016

TERBONGKAR : SEBAB TGHH TAWAR HATI DENGAN ANWAR IBRAHIM

Pakatan Rakyat Hampir Hancur Kerana Anwar, Hadi Jadi Penyelamat, DAP Nyaris Dipinggirkan
[SIRI PENDEDAHAN]
* * * * * * *
"ANWAR diskru DAP, HADI diskru PKR"
Sekarang cerita ini sudah menjadi perbincangan terbuka, saya boleh beri maklumat lebih lanjut mengenai perkara ini di mana sebenarnya berlaku tawaran jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada Anwar Ibrahim oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
Jika masih ingat, saya telah menulis mengenai perkara tersebut sebelum ini, mungkin kira-kira setahun yang lalu atau lebih (saya dimuat naik bersama beberapa gambar), di mana kejadian ini berlaku sekitar Krismas tahun 2013.


Masalah terjadi adalah, ketika kejadian itu berlaku, tidak wujud keraguan mengenainya, versi PKR sedikit berbeza daripada versi saya telah diberikan. Ulasan Rafizi Ramli dan Nurul Izzah Anwar perkatakan seolah-olah berlainan dari kejadian yang telah berlaku.
Dalam erti kata lain, soalan yang saya gambarkan adalah: Siapa yang meminang dan yang dipinang itu? Adakah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak memikat Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim atau sebaliknya?
Pada dasarnya, inilah asas kepada peristiwa ini.
Secara jujur, walaupun, saya tidak tahu siapa yang telah mula memikat atau yang pertama memulakan jalinan hubungan itu. Tetapi saya tahu bahawa perkahwinan telah berlangsung. Dan saya tahu tanpa tindakan salah seorang, pasti hal ini tidak berlaku.
Ini sebabnya cerita saya perlu diambilkira.
Bagaimanapun, terdahulu kita perlu membicarakan mengenai peristiwa yang berlaku sebelum pilihan raya umum Mei 2013. Najib terdesak untuk memenangi semula Selangor dan dia menyedari akibat jika tidak dapat berbuat demikian sedangkan beliau Perdana Menteri. Tun Dr Mahathir Mohamad memerhatikan perkara itu.
Anwar, dari sudut lain turut terdesak. Beliau terdesak sama ada dipenjarakan dan lebih terdesak untuk menjadi Timbalan Perdana Menteri, yang menjadi batu loncatan ke jawatan Perdana Menteri.
Jadi beberapa langkah diilhamkan. Anwar akan menyerahkan Selangor kepada Najib sebagai negeri 'Kerajaan Perpaduan' jika Najib melantik beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri dan memastikan dia tidak masuk ke dalam penjara.
Anwar jangka Umno dan PKR dapat menang dalam jumlah sekurang-kurangnya 30 daripada 56 kerusi Dewan Undangan Negeri manakala PAS dan DAP mungkin boleh memenangi hanya 26 kerusi jika digabungkan. Ini akan memberikan Umno dan PKR majoriti empat kerusi di Dewan Undangan Negeri Selangor.
Sudah tentu, PAS dan DAP bukan sebahagian daripada rancangan itu. 'Kerajaan Perpaduan' Negeri Selangor ini akan terjadi antara Umno dan PKR, bukan di antara Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat.
Menteri Besar Khalid Ibrahim menentang idea supaya mereka memindahkannya ke kerusi Pelabuhan Kelang, di mana Umno pasti menang. Ia berkesan menewaskan Khalid walaupun beliau masih lagi seorang Ahli Parlimen.
Bagaimanapun pada keputusan pilihan raya, Umno dan PKR hanya menang 26 kerusi, dengan tidak disangka-sangka Khalid memenangi kerusi Pelabuhan Kelang. Tolak Pelabuhan Kelang, Umno dan PKR hanya ada 25 kerusi berbanding PAS dan DAP 30, atau 31 jika Khalid bersandar kepada PAS dan DAP.
Jelas, gagalnya rancangan untuk 'Kerajaan Perpaduan' Negeri Selangor antara Umno dan PKR.
Tetapi Anwar masih tidak berputus asa lagi. Semasa mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Rakyat di Kelab Sulaiman di Kuala Lumpur, juga pada tahun 2013, Anwar berbisik kepada Hadi bahawa beliau mahu membincangkan sesuatu dengan Hadi secara peribadi.
Selepas mesyuarat itu berakhir, Anwar bertanya kepada Hadi sama ada dia akan ke London pada bulan Disember 2013 di mana Hadi mengesahkannya. Anwar kemudian memberitahu Hadi bahawa dia akan mengatur mesyuarat di London antara beliau dan Ahmad Zahid Hamidi.
Tujuan mesyuarat itu tidak didedahkan tetapi Hadi mengesyaki bahawa ia berkaitan 'Kerajaan Perpaduan' Negeri Selangor, yang terlebih dahulu telah dibincangkan tetapi terpaksa ditangguhkan apabila Umno dan PKR tidak mendapat kerusi yang cukup untuk memberi mereka majoriti.
Hadi berasa sedikit tidak selesa mengenai mesyuarat itu, terutama kerana dia tidak benar-benar tahu perkara yang dirancang mesyuarat itu dan beliau bimbang ia boleh menjadi perangkap. Jadi beliau memutuskan beliau tidak akan menghadiri mesyuarat itu dan wakilnya sahaja hadir.
Mesyuarat itu telah diadakan di The Landmark London Hotel. Apabila Mustafa Ali dan Setiausaha Politik Hadi, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar sampai ke dalam bilik mesyuarat, mereka terkejut melihat Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi dari PAS dan Saifuddin Nasution dari PKR di sana. Zahid Hamidi, Dr Syed Azman dan Saifuddin, seterusnya, terkejut bahawa Hadi tidak hadir dan sangat kecewa apabila Dr Samsuri memberitahu mereka bahawa Hadi keletihan dan tidak akan dapat menghadiri mesyuarat itu.
Oleh kerana itu tidak banyak dapat dibincangkan dan mesyuarat berakhir awal tanpa sebarang perjanjian walaupun pada mulanya mereka merancang untuk makan tengah hari juga. Tanpa kehadiran Hadi tidak akan berlaku 'Kerajaan Perpaduan' Negeri Selangor. Ketiadaan Hadi bermakna beliau tidak menyokong perancangan itu. Dan pasti Allahyarham Nik Aziz Nik Mat tidak bersetuju dengan rancangan itu walaupun Hadi pergi bersama-sama dengannya.
'Kerajaan Perpaduan' Negeri Selangor sepatutnya terjadi antara Umno dan PKR. Tetapi dengan hanya 25 kerusi, ia tidak boleh berlaku. Jadi mereka memerlukan PAS juga, yang akan memberikan mereka 40 kerusi berbanding DAP dan Khalid 16.
Jadi, supaya PKR tidak diskru oleh DAP kerana tidak melibatkan mereka berunding mengenai 'Kerajaan Perpaduan' Negeri Selangor, maka PKR skru Hadi yang menyebabkan 'Kerajaan Perpaduan' tidak terjadi. Oleh itu Hadi adalah penyebab kegagalan itu.
Dan sebab itulah sejak dari itu Hadi menjadi 'sejuk' terhadap Anwar dan PKR. Dia tahu bahawa Anwar dan PKR cuba melakukan banyak perkara di belakangnya dan hanya menjemput beliau untuk menjadi sebahagian daripada perjanjian itu apabila mereka gagal untuk mendapatkan majoriti yang mereka perlukan. Tetapi DAP nampaknya tidak sedar bahawa Hadi telah selamatkan mereka daripada ditendang keluar dari Kerajaan Negeri Selangor.
Ini adalah e-mel yang saya terima daripada seseorang yang terlibat dalam seluruh konspirasi yang menerangkan kejadian yang berlaku:
Anak-anak Anwar bercakap karut bahawa Najib tawarkan kerusi TPM kepada bapa mereka. Sedangkan Anwar yang meminta Najib untuk membolehkan dia dan tiga ribu ahli PKR untuk kembali kepada UMNO. Mahathir diskrukan Najib untuk mengadakan rundingan di London, Singapura dan di Langkawi dengan Anwar. Daim terpaksa terbang ke Singapura untuk menghentikan rundingan dua kali.
Rancangan terbaru adalah untuk memecahkan PAS sepenuhnya selepas pilihan raya kecil itu.
Azmin tidak akan dibenarkan menjadi Ketua Pembangkang. Kak Wan akan dipilih.
* Dipetik dan dialihbahasakan dari: http://www.malaysia-today.net/anwar-screwed-dap-hadi-screwed-pkr/


IKLANKAN PRODUK ANDA



IKLAN BERBAYAR - SMS [ IKLAN] WHATSAAP : 019 910 5222 / 013 929 9944

Nabi Muhammad bersabda,’’Rumah tanpa kurma bagai rumah tanpa makanan.’’ Diriwayatkan pula bahwa Nabi menyantap mentimun dengan kurma matang. (HR Abu Dawud). Nabi SAW pernah bersabda ; “Barang siapa yang mengikuti sunnahku, bererti dia cinta kepadaku. Dan barang siapa yang cinta kepada ku, maka akan masuk syurga bersamaku.”


BUNCIT?... MIGRAN??... STRESS??... KENCING MANIS??... GOUT??... BUASIR??... STROKE?? KEMBALI KPD PERUBATAN mengikut al-quran dan hadis... http://drsunnah.com