Pages

Monday, March 14, 2016

jom kenali husam

TEMBAKAN HUSAM MUSA KEPADA NIK AMAR, ADAKAH KERANA DENDAM PERIBADI?

1. Siapa menduga, selepas PRU-13 Ustaz Nik Amar diangkat menjadi Timb. Menteri Besar. Satu posisi yang mungkin tidak dijangka oleh beliau sendiri untuk dijawati. Manakan tidak, Almarhum Tok Guru melepaskan jawatan MB tanpa siapa menduga. Pun begitu, kabinet negeri yang dilantik, mendapat restu daripada Almarhum Tok Guru walaupun ketiadaan Husam Musa didalam saf EXCO.
2. Bermula daripada perjalanan ini, langkah Ustaz Nik Amar menjadi sedikit mencabar. Manakan tidak, disaat Ustaz Nik Amar menjadi TMB, secara jelas saya dapat melihat, satu pembunuhan karekter secara terancang telah dilakukan oleh sesetengah pihak yang mungkin berasa iri hati dan punyai sikap busuk hati yang menebal. Pembunuhan karekter ini dilakukan oleh cybertrooper murahan dengan bermodalkan sumber tulisan dan ucapan Husam Musa.

3. Apa yang pasti, setiap apa yang diungkapkan oleh Husam Musa terhadap Ustaz Nik Amar belum terbukti kesahihannya. Husam Musa hanya berani melontarkan kritikan terhadap Ustaz Nik Amar ketika berceramah di gelangang sendiri. Tetapi ruang perjumpaan seperti usrah dan mesyuarat parti tidak pula Husam Musa bersuara malah dikatakan PONTENG setiap mesyuarat dan usrah.

4. Saya menjadi pelik, apakah terdapat dendam peribadi Husam Musa terhadap Ustaz Nik Amar? Jika dilihat secara dekat, kenapa dan mengapa pembunuhan karekter ini disasarkan kepada Ustaz Nik Amar? Adakah mungkin Husam Musa tidak dapat menerima hakikat bahawa Ustaz Nik Amar jauh mempunyai kredibiliti berbanding Husam Musa? Ataupun adakah ada sesuatu yang dilakukan oleh Husam Musa yang dirahsiakan oleh Ustaz Nik Amar yang mana jika ini dibongkarkan Husam Musa akan terpalit dengan pelbagai skandal? Mungkin disebabkan hal ini, satu pembunuhan karekter terpaksa dilakukan oleh cybertroopers murahan bagi menutup kelemahan 'bos' mereka?

5. Jika difikirkab secara logik, nama Husam Musa DITOLAK oleh ISTANA, apakah sebenarnya menyebabkan ISTANA tidak memperkenankan nama Husam Musa? Apakah sebenarnya yang telah dilakukan oleh Husam Musa?

Saya kenal lama Husam Musa. Akan tiba masa, Allah akan zahirkan siapa Husam Musa. Cukup-cukuplah berlakon dipentas dunia yang sekejap.

Muhammad Adam Ghani.
Salor...


IKLANKAN PRODUK ANDA






IKLAN BERBAYAR - SMS [ IKLAN] WHATSAAP : 019 910 5222 / 013 929 9944

Nabi Muhammad bersabda,’’Rumah tanpa kurma bagai rumah tanpa makanan.’’ Diriwayatkan pula bahwa Nabi menyantap mentimun dengan kurma matang. (HR Abu Dawud). Nabi SAW pernah bersabda ; “Barang siapa yang mengikuti sunnahku, bererti dia cinta kepadaku. Dan barang siapa yang cinta kepada ku, maka akan masuk syurga bersamaku.”


BUNCIT?... MIGRAN??... STRESS??... KENCING MANIS??... GOUT??... BUASIR??... STROKE?? KEMBALI KPD PERUBATAN mengikut al-quran dan hadis... http://drsunnah.com