Pages

Monday, June 22, 2015

PAS Perak gabung tenaga berpengalaman, muka baru



IPOH: Badan Perhubungan PAS Negeri Perak telah membentuk ahli jawatankuasanya untuk sesi 2015-2017 dalam mesyuarat pertama kelmarin. Rata-rata pimpinan kali ini adalah muka baru dan berkolaborasi dengan kepimpinan berpengalaman.

Penasihat 
Ustaz Idris Ahmad

Pesuruhjaya PAS Perak
Sdra Razman Zakaria

Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak
Noh Ahmad
Ustaz Muhammad Ismi Mat Taib
Ustaz Misbahul Munir Masduki.

Setiausaha : Ustaz Zawawi Abu Hassan
Bendahari. : Ustaz Mohd Dahlan Ismail
Ketua Penerangan :  Dr Raja Ahmad Iskandar Al-Hiss
Pengarah Jabatan Pilihanraya. : Ustaz Mustaffa Wahab sebagai 
Penolong Setiausaha
 Ismad Shahril Che Mat,
Mohd Aidil Abdul Aziz
Burhanuddin Mat.

Ahli Jawatankuasa iaitu
Mohd Rizal Ayob,
Dr Zuhdi Marzuki,
Dr Wan Mohd Moyiddin,
Zamri Ibrahim,
Ustaz Wan Muhammad Tarmizi Abdul Aziz,
Ustaz Fairuz Hafiz Othman
Husna Saidon.

Mesyuarat bersama pimpinan di setiap kawasan yang dipengerusikan oleh Pesuruhjayanya, Razman Zakaria itu telah bersetuju untuk melantik Naib Presiden PAS, Ustaz Idris Ahmad sebagai Penasihat.
Bercakap kepada Harakahdaily, Razman mengharapkan kepimpinan yang dipilih dapat memberikan fokus untuk kesinambungan sessi lalu.
Menurutnya, pimpinan perlu fokus untuk merealisasikan pencapaian kerja yang ditetapkan dalam memacu parti di peringkat negeri itu.
"Diharapkan kepimpinan yang ditaklifkan dapat berusaha untuk merapatkan ukhwah antara satu sama lain, sama ada di peringkat negeri mahupun akar umbi.
"Kita perlu terus bergerak ke hadapan dengan membawa wadah parti," katanya ketika dihubungi.
Ahli Jawatankuasa PAS Pusat itu menjelaskan, usaha penyatuan dalaman mengikut acuan Ucapan Dasar Presiden PAS di muktamar baru-baru ini perlulah dilaksanakan secara menyeluruh.
Beliau menyeru agar seluruh pimpinan dan ahli agar dapat terus beristiqamah hingga kemenangan dalam membawa mesej Islam ke dalam masyarakat.
"Antara lain, perkara yang ingin ditekankan oleh PAS Perak adalah melakukan 'enggagement' dengan pelbagai pihak termasuklah NGO dan parti politik berpandukan Al-Quran dan as-Sunnah.
"Saya yakin kepimpinan yang dilantik ini adalah yang terbaik dalam menggalas amanah perjuangan ini," jelas Razman.

IKLAN BERBAYAR - SMS [ IKLAN] send 0199910 5222
Nabi Muhammad bersbda,’’Rumah tanpa kurma bagai rumah tanpa makanan.’’ Diriwayatkan pula bahwa Nabi menyantap mentimun dengan kurma matang. (HR Abu Dawud). Nabi SAW pernah bersabda ; “Barang siapa yang mengikuti sunnahku, bererti dia cinta kepadaku. Dan barang siapa yang cinta kepada ku, maka akan masuk syurga bersamaku.”


BUNCIT?... MIGRAN??... STRESS??... KENCING MANIS??... GOUT??... BUASIR??... STROKE?? KEMBALI KPD PERUBATAN mengikut al-quran dan hadis... http://drsunnah.com