Pages

Tuesday, September 16, 2008

16 September 2008 - Tarikhnya Telah Tiba

16 September 2008 adalah tarikh yang dinantikan oleh seluruh rakyat Malaysia untuk melihat perubahan besar dalam pucuk pimpinan negara.Itu yang dijanjikan oleh Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) ,Dato' Seri Anwar bin Ibrahim untuk menubuhkan satu Kerajaan Malaysia yang baru.

Naib Presiden Pas YB Dato' Haji Husam Musa pula berkata bahawa penantian tarikh 16 September 2008 untuk melihat kerajaan Malaysia dibawah pimpinan Pakatan Rakyat adalah ibarat melihat anak bulan Syawal.Walaupun tidak berlaku seperti mana yang drancang ia adalah perkara biasa.

"Tarikh 16 September tidak semestinya berlaku seperti yang dirancang,begitu juga seperti kita menanti ketibaan bulan Ramadhan ataupun Syawal.Kita perlu melihat anak bulan dahulu untuk menentukan tarikh puasa ataupun hari raya,mungkin tarikhnya esok ataupun lusa.Tarikh puasa atau hari raya pun boleh berubah apatah lagi tarikh penubuhan Kerajaan Malaysia.Ini adalah perkara biasa,"hujah beliau.

Beliau berkata demikian di Pejabat Dun Salor sempena Majlis Penyampaian Bantuan Armalah,Anak Yatim & Orang Miskin.Dalam majlis tersebut,seramai lebih kurang 480 orang armalaf & anak yatim dan 210 orang fakir miskin dari 21 cawangan di seluruh DUN Salor.Sumbangan di berikan dalam bentuk kewangan.

Bantuan ini diberikan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat Kelantan dan Kerajaan Negeri Kelantan.Majlis yang bermula dari awal pagi itu berakhir pada tengah hari.