Pages

Thursday, January 19, 2012

Pelik Tapi Benar! Yang Salah Dilepaskan? Yang Mendedahkan Pula Kena Saman?


Inilah yang berlaku di sebuah negara yang mengamalkan Sistem Demokrasi Berparlimen dan Raja Berperlembagaan! Bagaimana mungkin sebuah kes salahguna dan seleweng wang rakyat yang telah didedahkan oleh individu-individu tertentu atas dasar kebenaran dan melibatkan bukti-bukti yang lengkap serta masih dalam siasatan pihak-pihak terlibat, boleh disaman oleh yang dituduh? Inilah hakikat yang terpaksa diterima oleh individu-individu tersebut.

Isu NFC: Shahrizat saman Zuraida, Rafizi
Menteri pembangunan wanita Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil hari ini mengemukakan saman ke atas dua orang pemimpin PKR ekoran kenyataan oleh kedua-dua individu berkenaan berhubung skandal National Feedlot Corporation (NFC).

Shahrizat dalam saman yang difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mendakwa ketua Wanita PKR, Zuraida Kamarudin dan pengarah strategi parti itu, Rafizi Ramli telah memfitnah dan memburuk-buruk beliau.

Ketua wanita Umno itu, yang kini bercuti selama tiga minggu, menuntut RM50 juta untuk gantirugi umum dan RM50 juta untuk gantirugi teruk dan teladan.

Peguam Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah berkata, saman itu dikemukakan dengan asas bahawa siasatan yang sedang berjalan itu diyakini akan membuktikan Shahrizat tidak bersalah.

sumber:http://www.malaysiakini.com/news/187072