Pages

Wednesday, July 31, 2013

Penyokong Mursi terus berarak

Beribu-ribu penyokong Mursi berkumpul menunaikan solat berjemaah di bandar Nasr. Kumpulan itu telah membina khemah dan mengadakan tunjuk perasaan setiap hari di Kaherah bagi mendesak tentera mengembalikan jawatan Mursi sebagai Presiden. - AGENSI
KAHERAH 29 Julai - Beribu-ribu penyokong bekas Presiden Mohammed Mursi berarak ke satu kemudahan tentera di sini yang boleh meningkatkan risiko konfrantasi, selepas berpuluh-puluh penyokong Mursi ditembak mati pada hujung minggu lalu.
Jurucakap Ikhwanul Muslimin berkata, perarakan itu bermula dari Masjid Rabaa al-Adawiya di utara Kaherah, yang menjadi pusat demonstrasi bagi menuntut jawatan Mursi dikembalikan sejak beliau digulingkan pada 3 Julai lalu.
Mereka berarak ke bangunan risikan tentera yang terletak beberapa kilometer dari masjid tersebut.
Wartawan Reuters melaporkan, beribu-ribu penunjuk perasaan tersebut melaungkan ‘Darah dan jiwa kami dikorbankan untuk Mursi’ sambil berarak.
Tentera Mesir yang menyedari rancangan perarakan tersebut telah mengeluarkan kenyataan menggesa penunjuk perasaan tidak menuju ke kemudahan tentera tersebut.
Beribu-ribu penunjuk perasaan juga tidak menghiraukan ancaman tentera supaya mereka bersurai dari pusat demonstrasi tersebut.
Kira-kira 120 penyokong Mursi ditembak mati oleh pasukan keselamatan kelmarin di pusat demonstrasi tersebut, kejadian yang memburukkan lagi konflik di Mesir.
Dalam pada itu, Majlis Pertahanan Nasional Mesir, semalam memberi amaran bahawa tindakan ‘tegas dan keras’ akan diambil jika penunjuk perasaan bertindak melanggar undang-undang.
Majlis yang turut dianggotai Presiden sementara, Adly Mansour dan ketua tentera, Jeneral Abdel Fattah al-Sisi itu meminta penunjuk perasan tidak melanggar hak memberi pandangan dan mengadakan demonstrasi secara aman. - REUTERS/AFP
.

IKLAN BERBAYAR - SMS [ IKLAN] send 013 991 0717


Nabi Muhammad bersbda,’’Rumah tanpa kurma bagai rumah tanpa makanan.’’ Diriwayatkan pula bahwa Nabi menyantap mentimun dengan kurma matang. (HR Abu Dawud). Nabi SAW pernah bersabda ; “Barang siapa yang mengikuti sunnahku, bererti dia cinta kepadaku. Dan barang siapa yang cinta kepada ku, maka akan masuk syurga bersamaku.”


BUNCIT?... MIGRAN??... STRESS??... KENCING MANIS??... GOUT??... BUASIR??... STROKE?? KEMBALI KPD PERUBATAN mengikut al-quran dan hadis... http://drusilastore.blogspot.com