Pages

Thursday, March 27, 2014

Statement TPJ Pas Terengganu - TnHj Yahaya Ali - Isu Batu Buruk

Sebagaimana berakhirnya insiden MH370 menurut sumber kerajaan dengan penuh kesedihan, perasaan yang sama dikongsi terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu hari ini berkait insiden Batu Buruk yang berlaku pada tahun 2007. 


Pada prinsipnya saya tidak boleh menerima keputusan penjara 6 bulan dan denda RM5000.00 terhadap Suwandi dan Azman yang ditembak oleh polis hingga nyaris maut. Pihak pendakwa yang membina kes dan agen-agen yang dikerah menjadi saksi serta hakim yang membuat keputusan bertanggungjawab terhadap Allah samada di dunia ini mahupun di akhirat nanti. 

Hanya 2 perkara saja, implikasi dalam urusan kehidupan kita samada pahala atau dosa. Saya doakan kawan-kawan yang terlibat beserta keluarga masing-masing termasuk Abd Rahman dan Hisham yang dihukum penjara sehari dan denda RM5000 bersabar menghadapi ujian dari Allah SWT ini

Haji Yahaya Ali
TPJ Pas Negeri Terengganu
.

IKLAN BERBAYAR - SMS [ IKLAN] send 0199910 5222
Nabi Muhammad bersbda,’’Rumah tanpa kurma bagai rumah tanpa makanan.’’ Diriwayatkan pula bahwa Nabi menyantap mentimun dengan kurma matang. (HR Abu Dawud). Nabi SAW pernah bersabda ; “Barang siapa yang mengikuti sunnahku, bererti dia cinta kepadaku. Dan barang siapa yang cinta kepada ku, maka akan masuk syurga bersamaku.”


BUNCIT?... MIGRAN??... STRESS??... KENCING MANIS??... GOUT??... BUASIR??... STROKE?? KEMBALI KPD PERUBATAN mengikut al-quran dan hadis... http://drsunnah.com