Pages

Wednesday, December 23, 2015

Hati-hati dengan usaha untuk pecah belah PAS

HARAKAHDAILY | .

KUALA LUMPUR: Ahli-ahli PAS perlu berhati-hati kerana kemungkinan perkembangan politik terkini adalah satu perancangan secara halus untuk memecahbelahkan PAS, kata Naib Presiden PAS, Datuk Iskandar A Samad.

Menurutnya, Presiden PAS hanya sekadar menghadiri Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar Malaysia 2015 tetapi terdapat media yang mencanangkan seolah-olah PAS akan bersatu dengan Umno atau PAS akan menubuhkan kerajaan perpaduan bersama Umno.

Pimpinan Umno pula, ujar beliau kelihatan bersungguh-sungguh untuk 'meminang' PAS.

"Media-media yang selama ini memusuhi PAS atau sentiasa memburuk-burukkan pimpinan PAS telah menjadikan isu ini berita utama mereka, kononnya pelbagai inisiatif sedang dirancang bersama oleh kedua-dua parti," ujarnya yang juga Persuruhjaya PAS Selangor dalam satu kenyataan.

Menurutnya lagi, mereka mendakwa terdapat kumpulan yang menyokong perpaduan bersama Umno dan terdapat kumpulan yang menentang, mungkin agar ahli-ahli PAS bergaduh sesama sendiri.

"Maka ahli-ahli perlu berwaspada dengan taktik seperti ini. Berhati-hati kerana political move dari Umno ini mungkin terdapat 'udang di sebalik batu'," ujarnya.

Teasnya, umat Islam juga sentiasa diingatkan agar tidak digigit dari lubang yang sama. - HARAKAHDAILY 23/12/2015





IKLAN BERBAYAR - SMS [ IKLAN] send 019 910 5222 / 013 929 9944
Nabi Muhammad bersabda,’’Rumah tanpa kurma bagai rumah tanpa makanan.’’ Diriwayatkan pula bahwa Nabi menyantap mentimun dengan kurma matang. (HR Abu Dawud). Nabi SAW pernah bersabda ; “Barang siapa yang mengikuti sunnahku, bererti dia cinta kepadaku. Dan barang siapa yang cinta kepada ku, maka akan masuk syurga bersamaku.”


BUNCIT?... MIGRAN??... STRESS??... KENCING MANIS??... GOUT??... BUASIR??... STROKE?? KEMBALI KPD PERUBATAN mengikut al-quran dan hadis... http://drsunnah.com