Pages

Wednesday, June 7, 2017

KETURUNAN NABI NUH AS MELAHIRKAN KETURUNAN ASLI MELAYU

Salasilah Bani Jawi, dimana keturunan Nabi Nuh AS melahirkan keturunan asli Melayu yakni Bani Jawi. Keturunan yang asli ini yakni Bani Jawi telah bersemenda dengan keturunan dari Nabi Ibrahim AS dan akhirnya menyebar luas lalu menjadi bangsa Melayu moden seperti yang dilihat pada hari ini. Admin memaksudkan keturunan asli Bani Jawi yang berasal daripada keturunan Nabi Nuh AS itu adalah rumpun Melayu Polinesia yang terdiri daripada suku-suku kaum Melayu Proto, Orang Asli, Orang Laut dan lain-lain suku-suku kaum asli yang lain baik di Nusantara, Formosa, Madagaskar dan Kepulauan Pasifik. Setelah berlalunya ribuan tahun lamanya, kaum asli keturunan Nabi Nuh AS telah banyak bersemenda dengan keturunan Nabi Ibrahim AS seperti kaum Kambujadesa yang menggunakan bahasa Sanskrit.
 
Kaum Kambujadesa ini ada yang telah datang ke Nusantara lalu bersemenda dengan keturunan asli Melayu disini lalu melahirkan bangsa Melayu moden hari ini. Perkahwinan antara Nabi Ibrahim AS dengan Keturah adalah seorang Melayu asli dari Nusantara ketika ekspedisi dakwah Nabi Ibrahim ke rantau ini. Oleh itu, kita sebagai bangsa Melayu moden pada hari ini adalah keturunan dari bangsa Mala, kita membawa darah keturunan Nabi Nuh AS, darah Keturah dan darah ayahanda kita yakni Nabi Ibrahim AS.

Dan, pada zaman sekarang, persemendaah dengan keturunan Rasulullah SAW juga telah pun berlaku dan menjadikan kita bangsa Melayu adalah bangsa yang telah banyak bercampur aduk darahnya. Jadi, tak hairanlah kalau kita perhatikan bangsa Melayu adalah sebuah bangsa yang mudah menerima agama Islam kerana asal usul kita mula-mula dulu dari agama Islam Nabi Nuh AS, Nabi Ibrahim AS, kemudian bertukar agama menjadi Hindu dan Buddha (dimana amalan agama Hindu dan Buddha di alam Melayu sangat berbeza dengan amalan Hindu dan Buddha di India dan China pada suatu ketika dahulu).
Kemudian, Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad Rasulullah SAW telah tiba dan umat Melayu beramai-ramai memeluknya secara berperingkat. Dari rajah ini jelaslah sudah, bahawa di tanah ini dahulu kosong tidak ada penghuni. Keturunan Nabi Nuh AS datang dan memakmurkannya, semakin hari semakin besar dan maju. Kerajaan demi kerajaan mula terbentuk. Kemudian, hubungan antarabangsa berkembang pesat. Disebabkan perhubungan yang pesat, datanglah pelbagai bangsa-bangsa dari seluruh dunia berdagang disini. Lalu, bersemenda dengan orang-orang tempatan. Kemudian, ajaran tempatan yang pada mulanya mentauhidkan yang Esa berubah sedikit demi sedikit dengan memasukkan elemen-elemen luar.
Lama-kelamaan, berubahlah ajaran tauhid kepada ajaran polytheisme. Ribuan tahun sudah berlalu, bangsa Melayu semakin gah dan gagah dengan empayar Sriwijaya, Langkasuka dan Majapahit. Kemudian, dilanggar penjajah selama 400 tahun lebih. Akhirnya, dapat memerintah sendiri tanah yang diwarisi oleh nenek moyang. Sebagai sebuah bangsa yang berdaulat. Kenang-kenangan zaman kegemilangan nenek moyang hanya tersemat di hati pada anak-anak Melayu yang terpilih, yang faham dan mengerti jerih perih nenek moyang zaman lampau dahulu kala dalam membangunkan tanah yang diwarisi ini. Mungkin, dengan izin Allah SWT, bangsa yang pernah gah ini akan kembali memimpin dunia dan menamatkan hegemoni kezaliman yang dicipta oleh saudara tirinya, Bani Israel.

=====================================


SASARAN KELATEDAILY 2017 
- RADIO ONLINE, TVONLINE, 
BANTUAN KEPADA YG MENERIMA, 
PENGURUSAN KELATEDAILY 
- SUMBANGAN DIPERLUKAN - 
BOLEH DISALURKAN MENGUNAKAN 
AKAUN PAYPAL - kelatedaily@gmail.com - 
Akaun Admin - Maybank - 112080586371 (Mahadi)