Pages

Sunday, June 4, 2017

PKR Kelantan Kekal : Satu persefahaman yang di luar daripada apa yang kita fikirkan - MB

“Mereka tidak letak apa-apa jawatan dan setakat ini berlaku seperti biasa. Satu persefahaman yang di luar daripada apa yang kita fikirkan,” kata Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob.

Walaupun Biro Politik PKR memutuskan supaya lantikan politik parti itu dalam kerajaan negeri Kelantan melepaskan jawatan, tetapi sehingga kini masih belum ada sesiapa yang berbuat demikian.
“Mereka tidak letak apa-apa jawatan dan setakat ini berlaku seperti biasa. Satu persefahaman yang di luar daripada apa yang kita fikirkan,” kata Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob.
Beliau juga timbalan mursyidul am PAS berkata demikian kepada pemberita selepas Majlis Buka Puasa Bersama Anak Perantauan Kelantan di Dewan Bunga Kertas MBSA, Taman TTDI Jaya, Shah Alam, Selangor hari ini.


Pada 16 Mei lalu, Biro Politik PKR memutuskan supaya semua lantikan politik PKR dalam kerajaan negeri Kelantan dilepaskan berkuatkuasa serta merta.
Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail berkata perkara itu juga telah disampaikan kepada pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Kelantan.

Sementara itu, ADUN PKR dari Guchil, Kuala Krai Mohamad Roslan Puteh (baju belang biru) yang turut hadir dalam majlis tersebut berkata pihaknya masih belum meletakkan jawatan kerana masih di peringkat rundingan.
“Lantikan politik (itu merujuk) ahli majlis, penghulu dan penyelia, sehingga hari ini belum lagi letakkan jawatan kerana masih di peringkat berunding antara pimpinan negeri Kelantan dan (PKR) pusat walaupun ada uar-uar letak jawatan tapi surat rasmi yang saya tahu belum dihantar,” katanya.

ADUN PKR: Kami tak dianaktirikan

Beliau turut berkata kerajaan negeri Kelantan tidak pernah menganaktirikan PKR di negeri itu, malah pihaknya sehingga kini masih menerima peruntukan yang tidak pernah kurang walau satu sen.

“Sehingga hari ini peruntukan yang saya terima tidak berkurang walaupun satu sen sama sepertimana ADUN lain yang diwakili oleh PAS.

“Kalau kata kerajaan negeri menganaktirikan PKR itu adalah satu berita di kedai kopi. sehingga ke hari ini kami menerima peruntukan tidak dipotong walau satu sen,” katanya.

Kelantan memiliki 14 kerusi parlimen dan pada PRU lalu (2013) PKR bertanding di tiga tempat iaitu Tanah Merah, Ketereh dan Machang, manakala di peringkat DUN, parti itu diberi ruang di Pengkalan Kubor, Kuala Balah, Guchil dan Nenggiri.
.........................................
SASARAN KELATEDAILY 2017 
- RADIO ONLINE, TVONLINE, 
BANTUAN KEPADA YG MENERIMA, 
PENGURUSAN KELATEDAILY 
- SUMBANGAN DIPERLUKAN - 
BOLEH DISALURKAN MENGUNAKAN 
AKAUN PAYPAL - kelatedaily@gmail.com - 
Akaun Admin - Maybank - 112080586371 (Mahadi)