Pages

Saturday, June 10, 2017

Salahkan diri kamu, bukan Najib, kata Gerakan

Naib Presiden Gerakan, A Kohilan mengingatkan Pengerusi Persatuan Hindraf Malaysia (PHM) Tan Sri P Waytha Moorthy mengenai apa yang berlaku sebelum pilihan raya umum lepas.
Mendakwa Moorthy sepatutnya menyalahkan diri sendiri, Kohilan berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah menerima pelan tindakan pergerakan itu yang membawa kepada memorandum persefahaman (MoU) untuk membawa lebih ramai kaum India dalam arus pembangunan negara.
Timbalan menteri luar negeri itu menambah bahawa gabungan pembangkang juga enggan mempertimbangkan atau menyokong tuntutan pelan berkenaan.
Menjawab tuduhan bahawa BN tidak memenuhi syarat MoU dan memperdaya masyarakat India, Kohilan juga mengingatkan Waytha Moorthy bagaimana Najib telah melantik pemimpin PHM itu sebagai senator dan timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri.
"Waytha Moorthy telah dilantik sebagai seorang senator dan  timbalan menteri bagi menyelia usaha kerajaan menaik taraf sosioekonomi masyarakat India tetapi dia gagal.
"Ia keputusannya sendiri meletakkan jawatan dan melepaskan peranan, hanya dirinya perlu disalahkan, bukan PM atau kerajaan," katanya dalam satu kenyataan media.
=====================================


SASARAN KELATEDAILY 2017 
- RADIO ONLINE, TVONLINE, 
BANTUAN KEPADA YG MENERIMA, 
PENGURUSAN KELATEDAILY 
- SUMBANGAN DIPERLUKAN - 
BOLEH DISALURKAN MENGUNAKAN 
AKAUN PAYPAL - kelatedaily@gmail.com - 
Akaun Admin - Maybank - 112080586371 (Mahadi)