MB Perak :Kerajaan Perak beransur pulih dan meyakinkan - KelateDaily - SuratKoba Pilihe Kito

Latest

STAY WITH US

PLEASE DONATE TODAY. Your generosity preserves knowledge for future generations. Thank you.

TOLONG BERI SUMBANGAN.kemurahan hati anda mengekalkan pengetahuan untuk generasi akan datang.

PLEASE تبرع اليوم. كرمكم يحفظ المعرفة للأجيال القادمة. شكرا لك.

Bank Islam Malaysia Berhad - 08086022170986 - M.Haron

..TQ..

Wednesday, April 23, 2008

MB Perak :Kerajaan Perak beransur pulih dan meyakinkan

IPOH , 22 April:-Setelah sekitar 36 hari Pakatan Rakyat (PR) memerintah Negeri Perak, kerajaan negeri beransur pulih dan meyakinkan pelbagai pihak , demikian antara ucapan Menteri besar perak, Dato' Seri Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin dalam Majlis Ramah Mesra bersama wakil-wakil rakyat PR disini malam tadi.

Majlis tersebut dihadiri oleh semua wakil rakyat PR dari ADUN dan Ahli Parlimen.

Menteri Besar Perak itu juga menyatakan bahawa kita tidak menyangka dapat memerintah Perak sebagaimana BN tidak meyangka mereka akan mengalami kekalahan. sehubungan dengan itu beliau mengucapkan terima kasih kepada semua pengundi yang memenagkan kesemua 31 calon dari Pakatan Rakyat.

Keyakinan rakyat tersebut tegas beliau terserlah hasil kejayaan Himpunan Rakyat yang menghimpunkan lebih 50,000 rakyat di Stadium Ipoh. Selain itu keyakinnan kepada kerajaan PR datang juga dari para pelabur dari dalam dan luar negara.

Pada majlis yang julung kali diadakan itu, MB Perak juga menjelaskan suatu pertemuan yang diadakan dengan Perdana Menteri di Putra Jaya berlangsung dalam keadaan baik dan positif.

Sambil menegaskan semua wakil rakyat PR hendaklah menyedari bahawa kita sekarang bukan lagi pembangkang tetapi adalah anggota sebuah kerajaan. Oleh itu semuanya memerlukan perubahan sikap dan pemikiran. Sebagai contoh katanya, pengurusan masa dikalangan wakil rakyat mesti tepat.

Wakil rakyat juga mesti perlu menambahkan ilmu pengetahuan dengan banyak membaca. Selain itu semuanya mesti mengurus perubahan dengan sebaik mungkin bagi memastikan negeri Perak dapat merealisasikan konsep negeri berkebajikan.

Diposting oleh DRS. KHALIL IDHAM LIM