Pages

Friday, December 11, 2009

Latar Belakang Ringkas Ketua UMNO Bahagian Pasir Mas

Setelah beberapa tahun berjuang dan menyumbang kepada parti, rakyat dan negara, pada tahun ini(1/11/2008) alhamdullilah saya telah dipilih untuk menjawat jawatan Ketua UMNO Bahagian Pasir Mas Kelantan. Saya mempunyai sedikit pengalaman dalam pengurusan parti di mana saya pernah memegang beberapa jawatan penting sejak saya terlibat dalam UMNO semenjak tahun 1978. Bermula dengan Exco pergerakan pemuda bahagian, naib ketua pemuda bahagian, Ketua Pemuda Bahagian dan sekarang Timbalan Ketua UMNO Bahagian. Saya mencipta sejarah di Pasir Mas dimana saya telah memegang jawatan Timbalan Ketua sebanyak dua kali. Pertama kali pada tahun 1993 saya menjadi timbalan kepada Dato Ibrahim Ali dan pada tahun 2004 saya menjadi timbalan kepada Dato Rahim. Saya menjadi seorang timbalan yang setia kepada kedua dua ketua ini. Saya yakin dengan pengalaman yang di perolehi insyallah sepanjang tempoh tersebut, saya berupaya memimpin Bahagian Pasir Mas dengan baik. Saya mempunyai 3 agenda penting untuk rakyat Pasir Mas yang saya namakan agenda 3E. (Education, Environment dan Economy) Pendidikan, Persekitaran dan Ekonomi. Ini lah sebenarnya teras kepada sejahteraan hidup rakyat.

Semasa saya menjadi ADUN Pengkalan Pasir, saya telah memulakan program tersebut tetapi ianya terhenti apabila saya kalah pada PRU 12 yang lalu. Saya berhasrat dengan bersungguh sungguh untuk meneruskan idealisma murni ini. Saya tahu ianya bukan mudah tetapi saya yakin kesungguhan dan komitmen yang tinggi akan menggerakan segala segalanya. Kini setelah di pilih memegang jawatan Ketua Bahagian ianya menjadi lebih mudah dan teratur. Oleh yang demikian saya dengan rendah diri memohon kepada rakyat Pasir Mas memberi sokongan kepada saya untuk membolehkan saya menyambung semula agenda yang sangat penting ini. Insyallah kita akan memperolehi menafaat bersama demi masa depan generasi kita. Selamat Berjuang. Wassallam.