Pages

Sunday, September 25, 2011

Meriah : Sekitar 3000 hadir pada Pelancaran Skim Wakaf Tanah dan Bangunan KPDA


Pengerusi Idham Care, Drs. Khalil Idham Lim sedang memberikan ucapan perasmian.


Drs. Khalil bersama Isteri menerima Sumbangan Wakaf langsung dari seorang anak kecil yang hadir dan tanpil dihadapan pentas utama.


Upacara Pecah tanah disempurnakan oleh Pengerusi Idham Care bersama Dr. Ann Wang Seng dan Ust. Hj. Mohd Zamri.


Dr. Ann Wang Seng sedang memberikan tazkirahnya.


Ust. Hj. Mohd Zamri menyampaikan ucapan di hadapan sekitar 3000 orang yang hadir.




Pelancaran Logo Rasmi, Blog, Twitter dan Facebook Kompleks Pendidikan Darul Anwar.

28 Syawal 1432H. [MOD] -
Azmi Abdul Aziz

PARIT BUNTAR, 26 September :- Majlis Pelancaran Majlis Pecah Tanah dan Pelancaran Skim Wakaf Tanah dan Bangunan Kompleks Pendidikan Darul Anwar (KPDA), telah berlangsung dengan jayanya di Tapak KPDA di Titi Serong disini kelmarin.

Dianggarkan sekitar 3000 orang telah hadir alam keadaan cuaca yang baik.

Pengerusi Idham Care telah menyempurnakan Pelancaran Skin Wakaf Tanah dan Bangunan KPDA dengan mengumumkan secara rasminya harga yang ditetapkan dengan kadar hanya RM 10 sekaki persegi.

Tetamu Khas yang hadir pada majlis tersebut adalah Juri Akademi al-Quran, Ustaz Hj Mohd Zamri Bin Hj Mohd Zainoldin dan Setiausaha Kehormat MACMA/PERKIM, Ustaz Dr. Ang Wan Seng. Mereka berdua diberikan peluang secukupnya untuk menyampaikan tazkirah masing-masing .

Drs, Khalil Idham Lim yang juga merupakan ADUN Ttiti Serong bersama dengan Ust. Zamri dan Dr. Ann Wang Seng telah juga menyempurnakan Upacara Pecah Tanah di tapak Kompleks berkenaan .

Mereka juga telah menyempurnakan Pelancaran Logo Rasmi, Blog, Twitter dan Facebook Kompleks Pendidikan Darul Anwar.

Dalam Ucapannya Drs. Khalil menjelaskan mengenai pembinaan KPDA dengan sepenuhnya menggunakan konsep senibina Cina dengan kos keseluruhan dianggarkan sekitar RM 5 juta.

"Diharapkan pada Januari atau selewatnya Mei 2012, pembinaan kompleks pendidikan ini akan bermula dan dijangka akan siap sepenuhnya dalam tempoh tidak lebih 3 tahun" Katanya.

Beliau merayu kepada seluruh umat Islam di mana sahaja mereka berada untuk membeli wakaf tanah dan bangunan bagi merelisasikan projek tersebut.

"Dengan segala kelemahan pada diri saya dan pemegang amanah Idham Care, dengan ini saya merayu kepada seluruh umat Islam untuk menyumbang dengan membeli wakaf tanah dan bangunan bagi merealisasikan pembinaan KPDA" katanya.

Sementara itu Ust. Hj. Mohd Zamri telah mengupas kelebihan memberi sedekah jariah dan membantu anak yatim. Ucapannya yang memikat semua yang hadir jelas memberi prangsang kepada meraka untuk membantu usaha yang dilakukan oleh Idham Care.

Dr. ann Wang Seng pula menjelaskan beberapa isu penting berkaitan dengan pekembangan Islam khususnya bagi bangsa cina.

"Di malaysia sepuluh tahun yang lepas jumlah orang Cina yang beragama Islam ialah 70,000 orang dan sekarang dianggarkan telah melebihi 100,000 orang. Di China pula lebih 140 juta orang telah memeuk agama Islam" dedahnya

Beliau juga menyatakan sokongan kepada Idham Care yang mengorak langkah untuk membina sebuah kompleks yang akan menarik minat bangsa selain Melayu kepada Islam.

Serentak dengan itu juga telah diadakan Rumah Terbuka Eidul Fitri Idham Care yang telah dianjurkan oleh NGO Idham Care mendapat sambutan diluar jangkaan oleh penduduk setempat.


Upacara melepaskan belon menarik minat yang hadir.