Pages

Wednesday, October 3, 2012

Labu Sayong Kuala Kangsar

Dapatkan secara online: 0194628029

Mengenali labu sayong Kuala Kangsar

Antara bengkel labu sayong yang terdapat di Kampung Kepala Bendang, Kuala Kangsar, Perak,


MENDAPAT jolokan sebagai Bandar Diraja, Kuala Kangsar sememangnya menjadi lokasi tumpuan ramai pada setiap hujung minggu serta cuti umum. Kaya dengan nilai sejarah serta monumen-monumen indah, tidak hairanlah bandar itu diangkat sebagai antara lokasi penting dalam pembangunan industri pelancongan di Perak.
Antara keunikan bandar itu yang menjadi tumpuan ialah Masjid Ubudiah, Muzium Diraja Kuala Kangsar, Sungai Perak serta cendol dan laksa Kuala Kangsar yang digilai ramai.
Sesudah menikmati keindahan bandar dan kelazatan hidangan itu, pastinya seakan tidak lengkap sekiranya tiada barangan yang dibawa pulang untuk dijadikan kenang-kenangan.
Tentu sekali, barangan paling ideal untuk mengimbau kembali kenangan manis di bandar berkeluasan kira-kira 205 kilometer persegi itu adalah labu sayong yang sememangnya sinonim dengan Kuala Kangsar.
Ini kerana, seni pembuatan zaman-berzaman itu sehingga kini masih kekal menjadi warisan yang dibanggakan penduduk Kuala Kangsar. Apatah lagi, ia mempunyai kelebihan tersembunyi yang cukup unik.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0331&pub=Utusan_Malaysia&sec=Pelancongan&pg=pl_02.htm#ixzz28D2MKf9x 
© Utusan Melayu (M) Bhd 

--> --> -->