Perakan Sabah & Sarawak anda kunjungan hormat kpd MB Kelantan - KelateDaily - SuratKoba Pilihe Kito

Latest

STAY WITH US

PLEASE DONATE TODAY. Your generosity preserves knowledge for future generations. Thank you.

TOLONG BERI SUMBANGAN.kemurahan hati anda mengekalkan pengetahuan untuk generasi akan datang.

PLEASE تبرع اليوم. كرمكم يحفظ المعرفة للأجيال القادمة. شكرا لك.

Bank Islam Malaysia Berhad - 08086022170986 - M.Haron

..TQ..

Sunday, December 29, 2013

Perakan Sabah & Sarawak anda kunjungan hormat kpd MB Kelantan

Anak perantau pertahan Kerajaan Kelantan


KOTA BHARU: Kesungguhan anak Kelantan yang bertugas di perantauan balik mengundi biar pun tinggal di rantau orang, menjadi antara faktor kepemimpinan ulama terus utuh.

Menteri Besar, Ustaz Datuk Ahmad Yakob berkata, sokongan padu mereka membolehkan kerajaan yang diteraju ulama sejak 1990 bertahan sehingga sekarang.

“Kerajaan negeri amat menghargai jasa mereka yang sama-sama berperanan mempertahankan Kelantan pada pilihan raya umum ke-13,” katanya ketika meraikan kunjungan anak Kelantan yang bertugas di Sabah dan Sarawak di Kota Darulnaim hari ini.

Hadir sama pada pertemuan tersebut anggota-anggota Exco, Datuk Nassuruddin Daud, Dr Ramli Mamat, Setiausaha Politik Menteri Besar, Wan Nik Wan Yussof dan Presiden Persatuan Anak Kelantan di Perantauan (Perakan), Ir Hamzah Abd Rahman.

Ahmad juga berharap anak-anak Kelantan yang berada di perantauan bertindak sebagai duta bagi menyalurkan pelbagai maklumat kepada masyarakat di tempat mereka tinggal.

Sementara itu wakil Perakan Sabah, Zaidi Mustafa berkata, kerajaan di bawah kepimpinan baru hendaklah mempertingkatkan lagi hubungan dengan anak-anak Kelantan di perantauan.

“Saya juga berharap sebarang maklumat dan isu yang berlaku di Kelantan dapat disalurkan segera kepada Perakan di Sabah dan Sarawak,” ujarnya.
.

IKLAN BERBAYAR - SMS [ IKLAN] send 0199910 5222


Nabi Muhammad bersbda,’’Rumah tanpa kurma bagai rumah tanpa makanan.’’ Diriwayatkan pula bahwa Nabi menyantap mentimun dengan kurma matang. (HR Abu Dawud). Nabi SAW pernah bersabda ; “Barang siapa yang mengikuti sunnahku, bererti dia cinta kepadaku. Dan barang siapa yang cinta kepada ku, maka akan masuk syurga bersamaku.”


BUNCIT?... MIGRAN??... STRESS??... KENCING MANIS??... GOUT??... BUASIR??... STROKE?? KEMBALI KPD PERUBATAN mengikut al-quran dan hadis... http://drusilastore.blogspot.com