Pages

Monday, June 5, 2017

Pengusaha tahfiz serah sepenuhnya kepada polis

KUALA KRAI - Pengusaha  CT - One Islamic Center  menyerahkan  kepada pihak polis untuk membuat siasatan lanjut berhubung kejadian meragut nyawa tujuh pelajar Pusat Tahfiz  Al Hashimi, Jumaat lalu.

Mejar ( B) Datuk Adnan Hashim yang juga Pengerusi CT - One Islamic Center  berkata, susulan kejadian itu beliau dihubungi pemberita untuk  mendapatkan komen berikutan dakwaan pemandu tidak memiliki lesen.

"Kita serahkan perkara ini untuk polis  uruskan, mereka mahir dan  mampu , InsyaALLAH untuk mencari perkara sebenar.

"Sebagai pengusaha dan pengerusi saya berharap dan berdoa ibu bapa, Keluarga, bahkan masyarakat  yang telah berulang kali menyatakan reda dengan ketetapan ALLAH  SWT tidak diheret kepada hilang reda dan melebihkan dunia berbanding akhirat," katanya menerusi maklumat ringkas dihantar kepada Sinar Harian, hari ini.
Beliau berkata, agak malang jika isu pemandu tidak mempunyai lesen menutupi doa-doa ke atas roh mangsa terlibat.

Nahas pagi Jumaat lalu mengorbankan tujuh pelajar Maahad Tahfiz Al- Hashimi,Tualang yang dalam perjalanan ke perjalanan ke Program Daurah Madinah Ramadan di Stadium Sultan Muhammad IV atas jemputan kerajaan negeri.

Dalam kejadian itu, lima mangsa maut di tempat kejadian dikenali Mohamad Hafiz Aimullah Mustafa,18, Muhamad Rahman Rozali,17, Nik Shah Jehan Nik Azmi, 16 dan Nik Ahmad Daniel Nik Ahmad Rithaudeen,14, sementara Ahmad Farhan Zulkifli ,14,meninggal dunia sebaik tiba di Hospital Kuala Krai.

Seorang lagi mangsa,Mohd Hakimi  Mohd Dahlan,17, meninggal Kira-kira jam 3.30 petang  kejadian.
=====================================


SASARAN KELATEDAILY 2017 
- RADIO ONLINE, TVONLINE, 
BANTUAN KEPADA YG MENERIMA, 
PENGURUSAN KELATEDAILY 
- SUMBANGAN DIPERLUKAN - 
BOLEH DISALURKAN MENGUNAKAN 
AKAUN PAYPAL - kelatedaily@gmail.com - 
Akaun Admin - Maybank - 112080586371 (Mahadi)